vrijdag 14 augustus 2020

Salmsteke

Ik app Ayla of ze binnenkort eens zin heeft in fietsen - ik hoop dat ze haar e-bike inmiddels heeft - en ze schrijft terug: ‘Zullen we nú?’ Dat is een reactie naar mijn hart. Zij is Bayerisch te Utrecht, kent haast alleen de stad en vindt alles wat ik haar aan Nederlands platteland en natuur laat zien geweldig. Dat is natuurlijk altijd leuk. Ons startpunt is steeds de Daphne Schippersbrug en vandaag fietsen we via De Meern, Montfoort en Bentveld naar Jaarsveld, een beeldschoon buurtschapje aan de Lek onder Lopik. Doel: recreatiegebied Salmsteke.

Ook dit natuurterrein valt onder Recreatie Midden Nederland, net als de Maarsseveenseplassen en nog veel meer zwemwaters rond Utrecht, maar hier zijn geen voorzieningen en er is ook geen entree. Officieel mag je er niet zwemmen, ik schat in vanwege de beroepsvaart op de Lek, maar de mensen doen het toch.

Wat een heerlijk dagje uit. Het lijkt wel vakantie. We steken met een voetveer de Lek over naar Ameide en fietsen dan via Lexmond naar Vianen. 

Geen opmerkingen: