woensdag 26 augustus 2020

Service

Ik breng de e-fiets naar de fietsenmaker voor de tweede servicebeurt. Een servicebeurt kost € 95. De eerste servicebeurt is gratis, de tweede voor de helft van de prijs. Ik vind het best veel geld. Wat doen ze er eigenlijk voor?

'De software is ge-update.' 
'Dat is mooi. En wat levert dat op?' 
'Eh...' 
'Is er verder nog iets ontdekt?' 
'Nee, niets.' 
'Wat heeft u precies nagekeken?' 
'Eh... alles.' 
'Denkt u dat dat trage opladen onderweg (16 km actieradius na een uur opladen) nu voorbij is?' 
'Ik zou het niet kunnen zeggen.' 
'Maar er zijn mensen die mij vertellen dat na een uur opladen onderweg hun accu weer halfvol is.' 'Geen idee. Misschien hebben die mensen een snellader.' 
'Heeft het wellicht zin voor mij om een snellader te kopen?' 
'Zou ik niet doen.' 
'Wat kost een snellader?' 
'129 euro'.
Inderdaad, dat ga ik niet doen. Misschien ooit, bij een nieuwe accu.

Als ik wil wegrijden draait de baas nog wat schroefjes aan aan het stuur. De remmen geloof ik. Misschien is alles nu goed, hoor, maar misschien ook niet. Als gesprekje en als uitruil van € 50 een beetje onbevredigend. 

Hij profileert zich als kwaliteitsfietsenmakerij. Het is een indrukwekkende fietsenzaak. Het is er altijd druk. Dit jaar extra, omdat door de corona zoveel mensen e-bikes gingen kopen. Ze besteden veel meer tijd en aandacht aan klanten die een fiets gaan kopen dan aan mensen die ermee terug komen.  Ik denk dat ze het technisch goed doen en alleen niet zo goed kunnen communiceren.

Geen opmerkingen: