zaterdag 8 augustus 2020

Oogst (1)

Natuurlijk wil je niet zeuren: O wat is het heet, maar O wat is het heet. Omdat ik een dag later gearriveerd ben dan de andere twee heb ik het slaapvertrek op zolder gekregen. De grote hoge koele logeerkamers aan de achterkant zijn al vergeven. Hoog en koel: dat kun je van de zolderkamer niet zeggen. Gelukkig koelt het in de loop van de nacht een beetje af. 

We beginnen de dag met een excursie graan oogsten, want het is toptijd op het bedrijf. De jongens die het graan oogsten gaan bijna dag en nacht door. Graanoogst is groot en oer. 

Ik droom er al jaren van om ronde strobalen te tekenen, hoe moeilijk me dat ook lijkt. Dus zoeken we een stukje land waar ronde strobalen liggen waar ik foto’s van kan maken. Die foto’s geven dan weer grote bevrediging. Zo is het hier: Oogst in MeckPom.

Geen opmerkingen: