woensdag 5 augustus 2020

Zoo

Neef zei het al, de Berliner Zoo is net Artis, maar dan wat groter. Ik heb een grote voorliefde voor dierenparken, die begonnen is bij ons Noorder Dierenpark te Emmen. Artis en de oude dierentuin, daar doet dit erg aan denken. 

Er staat een lange rij wachtenden voor de Zoo, maar uiteindelijk valt het mee. Als je alsnog ter plekke online een kaartje koopt gaat het sneller. Dat doe ik dan maar.

Mijn enige frustratie met dierentuinen is dat je heel veel dieren niet ziet. Of heel ver weg. Dat is hier ook weer het geval, maar de prachtig ingerichte tuin en mooie architectuur maken veel goed. Beetje koloniaal wel. Mooie paleizen en neprotsen.

Het is ook een prachtige wandeling er naar toe. Een half uur. Gisteren vergeleek ik de wijk Moabit met de Pijp, maar dat is het stukje waar ik logeer. Op weg naar de Zoo passeer ik straten die aan Oud Zuid doen denken en aan Buitenveldert. De Zoo zelf ligt in een enorm park van de wijk Tiergarten. 

Ik loop ruim vier uur op de nieuwe Birkenstock
sandalen. Lekker luchtig zijn ze, maar ook wel zere voeten.

Geen opmerkingen: