vrijdag 28 oktober 2022

De e-bike

Er is alweer iets met de e-bike. Nu loopt de achterband steeds langzaam leeg. Twee weken geleden was dat ook al zo, toen ik naar koor moest. Toen had ik de band maar opgepompt en de fietspomp meegenomen, en toen kwam ineens de binnenband naar buiten floepen langs velg. Huh? 

Ik liet de boel nog een keer leeglopen en pompte m nog maar eens op. Niets aan de hand. Bijzonder raadselachtig. 

Vanochtend nog probleemloos heen-en-weer naar het Máximapark gefietst, en vanmiddag is de achterband weer leeg, net als ik langs de fietsenmaker rijd. Alsof het zo moet zijn. Ik laat m dus daar maar achter. Nu moet er een nieuwe binnen- en buitenband om. ‘U heeft wel heel veel gefietst.’ Dat kan wel kloppen. 8230 km.

Bobby en ik discussiëren hoe lang ik de e-bike al heb. Hij denkt dat ik m vijf jaar heb, ik denk twee jaar. De waarheid ligt weer in het midden: het was mei 2019. Banden versleten na drie-en-half jaar, is dat normaal?

Geen opmerkingen: