donderdag 27 oktober 2022

Nieuwe koffer

Grappig om te ontdekken dat koffers op mijn blog een verhaallijn vormen. Zo is er terug te vinden dat ik mijn laatstleden koffer in 2014 kocht bij V&D.  V&D ging in 2015 failliet.

Ik begon in Amsterdam met een luxe varkensleren weekendtas die Ex voor mij kocht in een chique leerwinkel aan de Plantage Middenlaan. De koffer/weekendtas gaat natuurlijk spelen bij de weekendrelatie. Die tas bleek voor de vakantie klein en onhandig en toen ben ik overgestapt op een mooie grote petrolkleurige Kipling. Maar die was zo groot dat ik altijd teveel bagage meenam die ik zelf nauwelijks kon tillen en taxichauffeurs ook niet. Toen ging ik over op een LIV-koffer van slechts 65 liter. En die is een paar reizen geleden gebarsten. Zo vond ik hem ergens op een bagageband terug. Ik weet niet meer welke reis, want we gaan haast nooit meer met het vliegtuig. En daarna ging ook nog de rits kapot. De laatste vliegreis (mei 2022) was naar Zakynthos, maar probeerde ik de koffer bijeen te houden met rode spanbanden. Ik heb daar in Zakynthos-stad nog gezocht naar een nieuwe koffer, tevergeefs.

In Utrecht zijn geen grote kofferwinkels. Wel een paar kleine dure speciaalzaken, maar die hebben niet zoveel keus. ik wil een overview van het hele assortiment. In Amsterdam heb je meerdere van die winkels, onder andere in de Kinkerstraat, en op de Nieuwendijk. 

Na de laatste vakantie naar Bretagne heb ik mijn kapotte koffer linea reacta afgevoerd naar de vuilstort, zodat ik wel een nieuwe móet kopen. En nu gaan we op herfstvakantie en heb ik nu echt een nieuwe koffer nodig. Maar om nou met de auto of met de trein naar Amsterdam te gaan voor een koffer, dat vind ik ook zo wat. 

En zo besluit ik tot de ANWB. Die hebben een mooie nieuwe winkel op de Neude, een soort soort flag ship store. Ik vind het toch fijn om een koffer beet te pakken en te voelen. Hun goedkope koffer-lijn is in de herfst-aanbieding, maar deze lichtgrijsgroene lichtgewicht vind ik veel en veel mooier. Iets grijzer dan op het plaatje. Het is ongeveer de kleur van mijn winterjas en van de schuifdeuren van mijn klerenkast.

En met de nieuwe koffer achterop op de bagagedrager geklemd fiets ik terug naar huis. Weer een klusje geklaard.

Het failliet van V&D:

Geen opmerkingen: