maandag 24 oktober 2022

Botanische Tuinen

Ik heb al twee keer met de Buurt Taxi een Française naar haar fysio gereden, waarbij zij enthousiast vertelde (Nederlands met een prachtig Frans accent) van haar bezoek aan de Botanische Tuinen, die nu in oktober schitterend van verval en kleur zijn. Het is een heel eind fietsen naar de Botanische Tuinen en parkeerplaatsen zijn er niet, want doordeweeks overdag in gebruik door employees van het Science Park, maar onze Bus 27 rijdt er wonderbaarlijk genoeg rechtstreeks naar toe.

De Française heeft helemaal gelijk. Het is er fantastisch. Ik hoop altijd dat ik inspiratie ga opdoen, voor een van mijn tuinen, maar als ik daar eenmaal ben ben ik al gauw overweldigd door de prachtige vormen en kleuren. Ideeën voor de tuin houd ik er niet echt aan over.

In de museumwinkel koop ik twee handzame namengidsjes: een over bomen en een over vogels. Hopen dat ik ooit iets onthoud. Want we gaan binnenkort weer naar een huisje in een bos.

Geen opmerkingen: