zaterdag 7 november 2009

De stilte voor de storm

Stilte voor de storm. Thuis op de bank in de nieuwe jurk. Met de zelfontspanner. Lekker onscherp. Ben nog tig winkels af geweest voor een tasje en een ander 'lijfje', want dat ding van H&M piept boven de randen van de jurk uit. Daar kun je nooit de hele avond op letten. Nog nooit zoveel vrouwelijke bezigheden ondergaan als deze weken. Afschúwelijk. En leuk. Tegelijk.

In de Bijenkorf tussen de tasjes (en dat op zaterdagmiddag) loop ik nota bene Nieuwe Baas tegen het lijf, die op zoek is naar gouden nagellak. Ik was nog niet eens op het idee gekomen! Nagellak. Zij laat zich de nagels lakken. Ze vindt dat ik geen tasje van 70 euro moet kopen dat ik nooit meer gebruik. Dat vind ik ook, maar ik moet toch een tasje? Voor het horloge, de speeches, de sleutels, de lippenstip?

Ik heb hoofdpijn, hete wangen en het koud. Griep onder de leden? De kapper heb ik afgezegd. Er zijn grenzen. Toch? Wat moet ik met als een windhoos geföhnd haar. Ik ga er zelf wel wat crèmes in smeren en kijken welke kant ik de krullen kan opduwen. Laten we maar hopen dat iemand een staatsiefoto van me maakt.

Geen opmerkingen: