zaterdag 7 november 2009

It's My Party And I Cry If I Want To



Er gebeuren natuurlijk nog rampen. Een Juryvoorzitter die belt en haar mededeling opent met de vraag: 'Sta je of zit je?' En dus afzegt. Deze ramp wordt door RoRo7 gered. En iemand met een kindje Mexicaanse griep. Nee, ik snap dat je niet komt. En ik? Ik moet nog een Damestasje. En ik ben als de dood dat de jurk niet meer past als ik dat lijfje aan doe. En misschien heeft de Turk de jurk wel aan flarden gesneden. Het pakje uit Grobbendonk is nooit gekomen. Bobby voorspelt fijngevoelig dat Nieuwe Baas en ik straks op het Hoogtepunt van het Feest in de keuken waarschijnlijk staan te huilen. 'It's My Party And I Cry If I Want To...' (...) You Would Cry Too If It Happened To You'.

Het nummer is van Lesley Gore. Uit 1963. Oorspronkelijk filmpje. Wie is dat nu weer? Wikipedia meldt: 'Lesley Gore is een Amerikaanse zangeres/songwriter. Geboren in 1946. Op haar 16e had ze haar eerste hit, dit It's my Party. In plaats van in te gaan op de platencontracten en aanbiedingen voor films, verkoos ze een opleiding. Hierdoor kon ze alleen in de weekenden optreden, wat een rem op haar carrière betekende. In 2005 kwam ze ervoor uit lesbisch te zijn. Ze liet weten dat ze daar pas achter kwam na haar twintigste en dat ze er toen nooit over gedacht heeft dit in de openbaarheid te brengen. Aan de andere kant heeft ze ook nooit veel moeite gedaan dit te verbergen, gezien liedjes als You Don't Own Me en Sometimes I Wish I Were a Boy (beide 1964).'

Lesley Gore treedt nog steeds op.

Geen opmerkingen: