zondag 22 november 2009

Zomaar een zondagmiddag

Na regen komt zonneschijn, dat is waar, maar na zonneschijn komt helaas ook wel eens regen. Ik wankel nog welwillend naar beneden om een lief ontbijtje te bereiden, maar moet daar meteen rechtsomkeert maken. De rest van de dag in coma gelegen. Ik had gekookt. Voedselvergiftiging. De anderen hebben geen last.

Wat een dag.

Tegen vijven begint het een pietsje op te knappen en kan ik in bed Cultuur genieten op TV2, waar ik anders nooit naar kijk. Highbrow op de zondagmiddag. Het programma 'Iets met Boeken' heeft de schrijvers Hafid Bouazza die volgens mij een beetje dronken is en Elvin Peeters.

Bij Kunststof TV zit Connie Palmen die weer eens uitlegt wat Literatuur is meer dan Lectuur, en journalist/schrijver Paul Hellmann die een boek schreef over zijn onderduiktijd op de Veluwe, over zijn naoorlogse jaren in het gezin van Marten Toonder, over zijn vader die werd vermoord in Sobibor en zijn moeder die hem niet meer wilde zien. Maar ook over zijn liefde voor de film, zijn adoratie voor Doris Day en Lauren Bacall, wier optimisme een enorme aantrekkingskracht op hem uitoefenden. Ik geef toe, het kan aan mijn staat van zijn liggen, maar ik snap wel waarom ik op andere zondagen geen boekenprogramma's op tv kijk.

Geen opmerkingen: