woensdag 11 november 2009

Kus

Ik ben al wel heel erg slaperig, maar ik heb RoRo7 (die naar de uitreiking is) beloofd dat ik het bericht over de winnaar van de AKO Literatuurprijs op de site zal zetten. Dat wij de eersten zullen zijn. Dus om 22.10 uur voor de buis met pen en papier. Het is wel heel fijn voor de orgaqnisatie dat ze Nova gesoord hebben als mediapartner, maar de uitzending is niet erg opwindend. Een shot van de jury, een shot van de genomineerden, en dan een shot van de winnaar. Ik herinner me wel uitzinniger uitzendingen, met Sonja Barend, met RTL Boulevard, met Pauw & Witteman.

Op tv wordt vervolgens het shot van de bekendmaking van de winnaar Erwin Mortier die opgetogen zijn man met zoenen overlaadt voortdurend herhaald. Volgens mij was dat zoenen de nieuwswaarde van het item, hoewel het niet met zoveel woorden gezegd werd. Maar wel getoond. En weer. En weer. Op internet is dat moment niet te vinden, misschien mochten de fotografen er toen nog niet bij. Dat soort bijeenkomsten wordt vaak idioot overdreven geregisseerd. Wel vind ik Mortier die zijn uitgever Ammerlaan zoent. Als tv-kijker weet ik dat dat een minuut later was. Dus toen mochten de fotografen er wel bij. Hani501, jij was er ook bij! Hoe was dat?

Geen opmerkingen: