dinsdag 3 november 2009

Vrouw en snor

Gelezen op de site WaarMaarRaar: 'Sinds ze de rol van de behaarde Mexicaanse kunstschilder Frida Kahlo heeft gespeeld in de film Frida, heeft Salma Hayek zelf een snor. Dat zegt ze zelf in het tijdschrift Globe Magazine.'

'Om de rol van Frida Kahlo te vertolken in 2002, had Salma Hayek de keuze tussen het dragen van een nepsnor of zelf een snor laten groeien. De zwartharige Mexicaanse actrice begon haar bovenlip iedere dag te scheren om zo een snor te kweken. Ze vreesde dat een nepsnor niet realistisch genoeg zou zijn.'

'Het lukte wonderwel. Hayek had met één ding geen rekening gehouden: eens je begint te scheren, moet je blijven scheren. De 43-jarige actrice heeft nu nog steeds een snor. 'Ik moet het zwarte haar op mijn bovenlip regelmatig verwijderen met wax', zegt Hayek. 'Anders krijg ik een snor. Als ik ouder ben, zal ik er waarschijnlijk uitzien als een bandiet.'

Ga maar eens Salma Hayek googelen en men krijgt een héél ander beeld dan een besnorde vrouw.

Geen opmerkingen: