zaterdag 14 november 2009

Buitenlichamelijke ervaringen

Omdat Nichtje tegenwoordig als co-assistent lange werkdagen maakt, is haar leven geheel anders dan toen zij studeerde. Laatst bekende ze de behoefte om samen aan de keukentafel zitten kleuren. Dan ben je bij mij aan het goede adres!

Zo verzeil ik in spiriboekwinkel De Wijze Kater om een mooi mandalakleurboek voor haar te scoren. Deze winkel heeft ook een edelstenenafdeling en ik raak helemaal hebberig. Uiteindelijk ga ik naar huis met ook een pak nieuwe tarotkaarten: de edelstenentarot. Tot nu toe kende ik alleen de Rider Waite Tarot.

Drie edelsteenkaarten trek ik nu: robijn, magnetiet en moldaviet. En dit is wat de kaarten mij vertellen:
- Verleden: 'De robijn is de steen van liefde, seksualiteit, vriendschap, polariteit, bereidheid verbindingen aan te gaan, verantwoordelijkheidszin. Deze steen brengt de liefde in harmonie. Wie het ontbreekt aan liefde voor zichzelf (of de naasten) kan met de steen over deze eigenschappen mediteren. De Robijn vervult ons met liefde - voor onszelf en voor onze medemensen.'
- Heden: 'De magnetiet staat voor teleurstelling, verstarring, depressie, onwilligheid. Zich aan het verleden vastklampen. Kans van het lot. Magnetiet leert ons polariteiten te kerkennen en op te geven en vrijheid te verwerven. Hij brengt in balans, werkt verbindend, en is een goede beschermsteen.'
- Toekomst: 'De moldaviet staat voor hoop, wijsheid, volheid, inspiratie, kosmische energie, reizen, toekomst, ontwikkelingsmogelijkheden. Deze steen helpt de zin van het leven weer te herkennen als die verloren was, en ook beperkende denkpatronen los te laten. Hij opent ons voor nieuwe inzichten, informatie, inspiratie en buitenlichamelijke ervaringen.'

Wat zouden dat zijn, 'buitenlichamelijke' ervaringen?

Geen opmerkingen: