vrijdag 28 januari 2011

Kogel door de kerk

De kogel is door de kerk. En dat komt ook door een overtuigende nieuwe collega, een leuke homo met een zwarte Ray-Ban bril. Hij vertelt dat de monturen bij Teeling Optiek in de Kinkerstraat in de aanbieding zijn. 50% korting. Nu is de Kinkerstraat niet naast de deur meer, zoals vroeger, maar ach.

Gisteren kon ik de tv nauwelijks meer zien. Ik keek dan wel film, maar ik zag eigenlijk vooral bewegende vlekken. 't Is dat ik al zoveel gezien heb in het leven dat je zo'n film nog een beetje kunt volgen. Ik denk wel dat de nieuwe slechte staat van mijn verafblik maakt dat ik de laatste maanden nauwelijks meer tv wil kijken.Er móet een beslissing genomen worden. Want ook als ik iemand te eten heb kan ik die niet goed meer zien. 

De Ray-Ban monturen zijn er trouwens helemaal niet in de aanbieding, maar de kleur die ik graag wilde hebben en die de Javastraat niet op voorraad had is hier wel. Hoeveel brillen ik op opzet, dit blijft de leukste.

Bij deze opticien willen ze mijn ogen alleen maar opmeten als ik een montuur heb uitgezocht, en als ik me dus gecommitteerd heb. Maar ik ben nu al naar zoveel opticiens geweest, laat ik nu dan maar de knoop doorhakken. Hier vragen ze 179 voor het montuur en 200 euro per glas, hier van het merk Zeiss. Subsidiëring door de verzekering  moet ik zelf regelen. Doorgaans is dat 100 à 150 euro per 2 jaar.

De score is hier: [+1] voor verweg en [+3] voor lezen. En volgens deze opticien is het heel persoonlijk en vooral een kwestie van wennen of je ermee op de computer kunt. Eind volgende week is-ie klaar.

Geen opmerkingen: