zaterdag 23 april 2011

Level 10

De neven zijn best dol op mij, want ik heb een iPhone. En zij mogen geen iPhone van hun moeder. Tijdens de korte logeerpartij van negen uur eergisteren hebben zij de hele nacht aan de iPhone gehangen en het spel Angry Birds geïnstalleerd.

Nu het Paaszaterdag is en ik helemaal geen doel of plan heb wil ik het wel eens gaan proberen. Je moet met een katapult boos kijkende vogels lanceren teneinde in wankele constructies verschanste groene varkens te vernietigen. Het spel is  in december 2009 op de markt gekomen en staat op de vierde plaats van meest gedownloade app. Er zijn er meer dan 100 miljoen verkocht. Angry Birds wordt geprezen om zijn combinatie van verslavende gameplay, komische stijl en lage prijs.

'Wat een leuk spel is dat Angry Birds!' sms ik naar Neef2 (Kwek). 'Echt?' sms-t hij terug. 'Welk Level ben je al?' smst Kwek. Level? Even een uurtje proberen. 'Ik blijf hangen in Level 10!' 'Als je tijdens het vliegen toucht op de display dann worden het drie vogels,' legt hij behulpzaam uit. U lieve lezer begrijpt er waarschijnlijk niets van. Ik eerst ook niet, maar langzaam maar zeker kom ik steeds dieper in de wondere wereld van de youngsters.

Geen opmerkingen: