vrijdag 22 april 2011

Slow Cooking

Het is vrijdag, en ook nog eens Goede vrijdag, dus de hoogste tijd voor slow cooking. Op de Albert Cuyp blijkt nog een gewone 'fysieke' kookwinkel te bestaan die de Römertopf verkoopt: De Pittenkoning, Het blijkt de winkel te zijn waar ik ook ooit mijn Creuset grillpan kocht.

Na het werk dus op hakjes de Albert Cuyp op. Au au. Het is even doorzetten, maar dan heb je ook wat. Ze hebben diverse afmetingen en modellen, maar ik wil eerst maar eens een klassieke tweepersoons. Deze is geglazuurd van binnen en hoeft helemaal niet 24 uur in een teiltje. Ik kan meteen aan de slag!

Na een keer Römertopfen (kip in het pannetje)  ben ik al helemaal om. Het is bijzonder lekker en ontspannend. Ik ga iedereen de komende tijd een Römertopf op haar verjaardag geven!

Geen opmerkingen: