woensdag 4 mei 2011

Ut Engelke

Er staat sinds een paar weken een Engel op de Sint-Jan in den Bosch met een mobieltje aan het oor. Deze Engel biedt nu daadwerkelijk een luisterend oor, ze is  mobiel bereikbaar. Ik hoor de mevrouw achter dat initiatief op Radio 1. Ze heeft er ook een website en een twitter-account bij. Iedereen kan haar bellen maar ze belt miet terug. Het is niet commercieel. Het is een mevrouw met een baan en een baas die het goed vindt.

Sinds vier uur dinsdagmiddag heeft ze al veel telefoontjes gekregen waarin ze vooral complimenten kreeg. 'Het zijn vooral lachende mensen die me bellen, die me laten weten hoe leuk ze het vinden dat ik nu mobiel bereikbaar ben,' vertelt de Engel. Wie er werkelijk achter de Engel schuilt, wil ze graag geheim houden.

Eigenlijk is het maar een raar beeld: een engel met een telefoon. Je hebt van die mensen die altijd bellen. Altijd en overal. Ik vind dat eigenlijk helemaal geen Engelen. 

Website van Ut Engelke

Geen opmerkingen: