donderdag 26 mei 2011

I feel the earth move

Op mijn bevriende blog 'Passie-bloempjes' lees ik dat er vanavond een concert is in Paradiso met vier zangeressen een avond 'Tapestry' van Carole King doen. O! Had ik dat geweten! Was ik er naar toe gegaan? Ja! Wat heb ik die plaat grijs gedraaid. Wat sloot die aan bij het  dramatische levensgevoel, de eerste studentenjaren, de eerste liefdes. O! Au!

Het album van de Amerikaanse singer-songwriter is uitgegroeid tot een mijlpaal in de muziekgeschiedenis. Een vrouw bepaalde, voor het eerst, wat ze wilde en hoe ze het wilde. Dus is iedere vrouwelijke singer-songwriter schatplichtig aan Tapestry – het is niet verwonderlijk dat veel vrouwelijke artiesten ook nu nog het album koesteren.  Alle nummers van Tapestry, met name You’ve Got a Friend, Natural Woman en Will You Love Me Tomorrow werden grote hits. Het was ook in De Wereld Draait Door.



Geen opmerkingen: