maandag 30 mei 2011

Am Allerschönsten

Eindelijk eindelijk eindelijk weer een avond Zing & Beleef Brahms. Ik ben twee keer niet geweest en het is geloof ik al wel zes weken geleden. dat is niet goed voor de Binding. We doen onderstaand Zigeunerlied, we zingen 'Selig  sind, die da Leid tragen, denn sie solle getrostet werden' uit het Deutsches Requiem. Volgende week gaan we naar de uitvoering ervan.

We oefenen ook een paar eerder ingestudeerde liederen, die we over drie weken tijdens de Open Dag van het Concertgebouw op zaterdag 25 juni aanstaande gaan zingen. Het klinkt nog naar niks. Het dameskoor Furore waar ik laatst een uitvoering van bijwoonde had behalve een dirigente per repetitie ook een zangpedagoge, specifiek voor de interpretatie en de stemkleuring. Mijn buurman en ik hebben er vooral last van dat onze stem overslaat bij de hoge d en é. Hij zegt: 'Ik ga geloof ik maar bij de bassen'. Die mogelijkheid heb ik helaas nog niet.


Wißt ihr, wenn mein Kindchen am allerschönsten ist?
Wenn ihr süßes Mündchen scherzt und lacht und küßt.
Mägdelein, du bist mein, inniglich küß ich dich,
Dich erschuf der liebe Himmel einzig nur für mich!

Wißt ihr, wenn mein Liebster am besten mir gefällt?
Wenn in seinen Armen er mich umschlungen hält.
Schätzelein, du bist mein, inniglich küß ich dich,
Dich erschuf der liebe Himmel einzig nur für mich!

Geen opmerkingen: