zaterdag 28 mei 2011

Erfgoed uit de Valeriusstraat

Ik ben in te mood voor een paar projecten en daarom gaan we naar Oud-Zuid. Zo wil ik graag een glas-in-lood-raam in het raam in het trapgat en op weg van en naar Zing & Beleef-avonden in het Concertgebouw fiets ik altijd langs een alleraardigst winkeltje annex werkplaats met glas-in-lood en tiffany. 's Avonds altijd dicht natuurlijk. Het winkeltje heet Bizar Glassart en is gelukkig wel open. 

De uitbaatster legt allemaal glas-in-lood boeken voor me open, dan kan ik een stijl kiezen. Maar dat wil ik niet, ik wil kant en kláár. Zo snuis ik wat door de winkel en stuit op wat oude ramen van een klant uit de Valeriusstraat, twee smalle à 22 cm breed. Het raam in kwestie is 50 cm breed, dus dat is wat krap: daar moet wat op gevonden. We gaan ze samenvoegen. Eind week is het klaar.

Vervolgens raak ik verliefd op een tiffany-lampje dat ik bij mijn bed wil. En op wat lichtvangers, die een mevrouw uit de buurt maakt, en die ze voor 150 euro per stuk verkoopt. Ik moet maar even weg, geloof ik.

Geen opmerkingen: