woensdag 25 mei 2011

Sentimental Journey

Will en ik gaan eten op de Elandsgracht bij het Turkse restaurant Divan, onze favoriete hangout al die jaren dat ik daar woonde. Ik ben er al zo'n anderhalf jaar niet geweest, realiseer ik me, en ik kuier langs mijn oude kapper Martijn. Há Martijn' en hij zegt dat mijn haar écht niet goed zit, en wanneer ik weer kom, en ik kom langs mijn oude huis. Zou het erg anders zijn? Ja het is heel anders nu. Er zitten nieuwe raampartijen in. Kleine ruitjes, nieuwe Franse balkonnetjes, rode gerania... Voor wie het niet meer weet: zo wàs het.

Wat is het weer druk op de Elandsgracht en wat is mijn vriendin de Turkse uitbaatster weer lief. Het is goed weer terug te zijn, en ik zal vaker Tram 7 nemen, beloof ik. Voor de film, de nieuwe Tai Billy op de Prinsengracht die een 9 van Johannes van Dam heeft, voor een afzakkertje bij café De Pieper. Dat is wel een hoogtepunt, dat afzakkertje op de brug daar bij de Leidsegracht. De dynamiek op straat en de bootjes in de gracht. Altijd feest. Er zijn nieuwe obers, maar ook deze zijn zo weer onze vrienden.

Dan ga ik weer graag naar mijn eigen Zeeburgerdijk.

Geen opmerkingen: