dinsdag 3 december 2013

Schrootjes

Het huisje in Daverdisse heb ik gehuurd van boekhandel Roelants te Nijmegen, voorheen de linkse boekhandel De Oude Mol. Bobby, die in zijn studententijd te Utrecht in de linkse boekhandel De Rooie Rat werkte, slaakt een kreet van verrukking als hij bij aankomst hier een sticker van De Oude Mol op de brievenbus aantreft.

Op de website van Roelants wordt het huisje aangeprezen vanwege de jaren zeventig sfeer: bruin, schrootjes, houtkachel, boekenkasten vol mooie boeken, een houten bureau, veel slaapkamers met veel bedden. Het kán helemaal mis zijn, maar het kán ook helemaal goed zijn. Dat laatste is gelukkig het geval: het is heel behaaglijk. Je zou hier met velen kunnen vertoeven zonder dat het krap voelt. 

Mijn eerste vriendje Bert woonde in een kamer met schrootjeswand. Ik dacht altijd dat ik - als ik met hem zou blijven - in een nieuwbouwhuis met schrootjes en jengelende kinderen zou eindigen. Ik wenste mijzelf in een dynamischer setting. 

Vandaag zie ik Bobby naadloos in dit schrootjesconcept opgaan. Hélp! We gaan van ons Stadse Huis toch geen schrootjeshuis maken?

Geen opmerkingen: