maandag 16 december 2013

Stadion

Om 09 uur heb ik een interview in de Galgenwaard. Om precies te zijn: bíj stadion Galgenwaard. Ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er tamelijk ingewikkeld uit voor een nieuwe bezoeker. Ik neem voor de zekerheid maar een half uur extra. Denk nog wel zelfkritisch: stel je niet zo aan, maar tegelijk weet ik hoeveel stress het oplevert als je zoekend naar adres en parkeerplaats tijd verliest. 

Om half negen sharp ben ik bij de Galgenwaard en rijd ik onder een slagboom door waar Q-Park op staat. Dan zoek je een parkeergarage, maar die is nergens te bekennen. Ook geen nieuwe high brow kantoren trouwens. Ik zet de auto maar ergens neer en begin lopende te dwalen. Na een kwartier spreekt iemand me aan, vraagt waar ik moet zijn. 'Het Herculesplein, nee dat is niet hier, hier heet het Herculesláán, dat is áchter het stadion. Als ik u was ging ik lopen, want als u hier weer uit gaat met de auto moet u de hele rotonde weer om. Dat is nóg verder. Kijk, bij dat bruine gebouw daar, daar  is een hek, daar kunt u doorheen.' 

Het is de TomTom, zegt de heer die ik ga interviewen. 'Die wijst je naar het stadion. En dan ben je hopeloos  verloren. Het overkomt iedereen die hier voor de eerste keer op bezoek komt.' Maar ik ben op tijd.

Geen opmerkingen: