dinsdag 31 december 2013

Uren-dagen-maanden-jaren

De oude agenda (links) afdanken en de nieuwe (rechts) in gebruik nemen vind ik altijd een bijzonder moment. Op mijn werk vinden ze het raar dat ik geen digitale agenda gebruik, op de telefoon. Het zou ook logisch zijn dat ik dat deed, maar deze agenda's zijn stille getuigen van andere waarden.

Zus4 appt dat haar rondzendbrief bijna af is. Sinds zij in Mecklenburg woont maakt er een over het hele jaar, over het hele gezin. Dat is altijd erg leuk om te lezen. Ik vind mijn lijstjes van wat ik gelezen heb, welke concerten ik gezien heb, welke tentoonstellingen gezien, voornamelijk waardevol voor mijzelf. En het eeuwige gedoe op het werk is te particulier om te delen, denk ik.

Ik ben ermee begonnen vanwege dat de uren-dagen-maanden-jaren als een schaduw heen schieten. Als oefening om het leven meer te waarderen, zo mooi als het is. Ben bang dat het would-be high-brow en/of opschepperig over kan komen. 

Geen opmerkingen: