zaterdag 30 januari 2016

Slechts op bezoek

Vroeger zou ik nooit een foto van het Stationsplein, het Museumplein of het Leidseplein  maken, dat waren plekken voor toeristen, waar je als een gek langs fietste, maar nu beleef ik Amsterdam anders. Als een bezoeker. 

Vandaag ga ik na het werk naar Will met de auto, dat scheelt veel tijd vergeleken met het OV. Het is 39 minuten rijden. Will woont in de buurt van het Leidseplein, maar dat kun je met de auto niet meer op. Daar heerst taxistress. 

Parkeren doe ik vandaag aan de Leidsekade, voor theater Bellevue, daar is altijd wel plek. Dan kom je langs dit soort taferelen. De fontein voor het Amercain. Ik vond het nogal megalomaan, toen het er kwam. En lastig, want door dat overmatig plenzende water is het er altijd spekglad omheen. Maar wel mooi plaatje, zie ik nu.

Parkeren kost 4 euro per uur, dat moet dan maar voor nog een avondje bijtanken bij fijn vertrouwd. Dit is de beste vrijdagavondbesteding die er is. Wat klaar ik hier altijd van op.

Geen opmerkingen: