zaterdag 2 januari 2016

Zuster!

'We bellen naar de huisartsenpost. Daar willen ze eer ze je te woord staan alles weten; je zorgpas, je bsn. Na lang doorvragen en onderling overleg wil de dokter me toch wel zien om uit te sluiten dat er geen wervel stuk is. Maar: dan moet ik wel komen. Jeetje, zeg ik, ik weet niet eens of ik wel in de auto kan. Waar is deze huisartsenpost eigenlijk? In het Diakonessenhuis. En waar is dat? In Utrecht Oost. Ze waarschuwt dat het erg druk is en dat ze al een uur uitloop hebben.

De huisarts aldaar schat in dat het een kneuzing is van een gewricht tussen wervels en ribben, dat daar een zwelling is die op een zenuw duwt. Zal nog wel een paar weken 's morgens 'stijfheid' geven. Stijfheid? Ik voel me toch een beetje onbegrepen. 'Hij heeft het zelf waarschijnlijk nooit gehad', appt Hani501 troostend.

Geen opmerkingen: