dinsdag 9 oktober 2018

De tuin

De moestuin is geweldig. Wat knapt een mens daarvan op. De preien die er het hele seizoen in een hoekje hebben staan existeren moeten nu maar eens geoogst. Evenals de rabarber. Helaas krijg ik de rabarberplant niet uit de grond. De heeft zich té vast geworteld.  Volgend jaar maar een nieuw plantje proberen. 

De snijbiet kan mooi als middagmaaltje dienen op deze vastendag. Die gaat ook mee naar huis.

De spruiten zie ik niet meer volwaardig worden, half augustus planten was denk ik toch te laat, maar de plant an sich ziet er schitterend uit. De spruiten in de moestuinbak zijn belabberderd: die hebben luis.

Bobby die geen enkele affiniteit met tuinen en tuinieren heeft, is steeds erg trots op mijn oogst: de knapperigheid van de eigen sla, de scherpe geur van de prei, de vele oogst sowieso. En ook al denk ik zelf dat ik er nog niet veel van kan, toch gloei ik dan van vreugde. 

Geen opmerkingen: