woensdag 31 oktober 2018

Ich fahr dahin

Vandaag mag ik twintig minuten eerder komen bij de dirigente vanwege de stemtest. Dat is best spannend, want zelf weet je precies waar het mis gaat. En dat valt zo in je eentje in het midden van het lokaal niet te verdoezelen. Waar de stem overslaat, waar je niet hoger kan, hoe snel je al geen adem meer hebt. En dat gebeurt dan allemaal ook. Maar ze zegt helemaal niet dat ik niet mee mag doen. Wel zegt ze dat ik helemaal niet zo’n lage stem heb als ik zelf denk, dat ik best de altpartij mag zingen, maar dat ook de mezzo-sopraan goed zou kunnen. En sopraan ook. Ik? Sopraan? Ik was toch tenor? Ik blijf mooi bij de alten.

We oefenen nieuw de nieuwe kringelende canon ‘Lacromoso son io’ van Mozart die ze vorige week heeft rondgestuurd en deze ‘Ich fahr dahin’ van Brahms. Ik ben heel blij met het koor.

Geen opmerkingen: