zaterdag 6 oktober 2018

Ave Maris Stella (en de rest)

Het woensdag-koortje geef ik een nieuwe kans en ik ga studeren. Alle documenten zijn nu systematisch opgeslagen, zowel de bladmuziek als de audiobestanden waarop de dirigente de stemmen apart ingezongen heeft. Zo doen ze dat dus tegenwoordig. Niet meer op de repetitie, maar thuis met de audiobestanden stampen. De bladmuziek heb ik op de computer en in een multomap, de alt-partij met de gele markeerstift gehighlight,  In een apart document heb ik de linkjes verzameld hoe het zou moeten / kunnen klinken. Zo zou ik toch iets moeten kunnen leren.

Ik bespreek de koren-des-levens met Diana die in het koor van De Duif zingt Zij vindt dat ik in het koor van De Duif moet komen zingen. Daar studeren ze zoals ik dat zou willen: stem voor stem, tot-ie er in zit. Maar dat is elke dinsdagavond oefenen en en elke zondag in de dienst 'optreden'. Dat ga ik echt niet doen, niet in Utrecht en al helemaal niet in Amsterdam.

Vanuit Mecklenburg Vorpommern stuurt Zus 4 me een bemoedigende pluim, dat ik doorzet net het koortje. Dan voeg ik alle afgelopen woensdag doorgenomen nummers toe. Ja moeilijk!








Geen opmerkingen: