dinsdag 2 oktober 2018

Het biebje

Het biebje in het plantsoen voor mijn huis was in de revisie. want het iepenhout was geheel kromgetrokken. Het is gemaakt door de houtwerkplaats Tafelboom, die hout hergebruikt in de stad. Ze werken uitsluitend met het hout van gerooide Utrechtse stadsbomen. Ons biebje is gemaakt van het hout van de iepen uit onze straat die de afgelopen jaren door de iepziekte gesneuveld zijn. 

Vandaag is het biebje hersteld en teruggeplaatst. Het moet nog weer in de olie.

Het is zo leuk om te zien hoezeer het een ding is geworden waar buurtbewoners zeer aan gehecht zijn geraakt. Dat ze zich in zekere zin 'toegeëigend' hebben. 'Hoera het biebje is er weer', zou een meisje geroepen hebben, vertelt buurman Jeroen. 

Ik op mijn beurt spreek een mevrouw die vertelt dat ze er regelmatig Bouquetreeks-boekjes in legt en dat die altijd zo snel weg zijn. En opgetogen: 'Ik ga het meteen aan mijn buurman vertellen, dat "zijn" biebje weer terug is.'

Geen opmerkingen: