maandag 1 oktober 2018

Linken

Vandaag besteed ik mijn sollicitatie-dag aan LinkedIn. Eerlijk gezegd vind ik LinkedIn tamelijk stom. Al dat opgepompte 'succes'. Maar laatst zei iemand een beetje bestraffend tegen mij: 'Zeg, ik zag dat je je LinkedIn-profiel niet hebt bijgewerkt! Er staat nog steeds dat je hoofdredacteur bent bij het Vakblad. Dat moet je aanpassen hoor. En een tip: je kunt er ook aangeven dat je actief op zoek bent.' 

Ik moet toegeven: regelmatig krijg ik mailtjes van LinkedIn waarin bijvoorbeeld staat dat 39 mensen naar mijn profiel gekeken hebben. Ik weet niet wie dat zijn en wat ze er zoeken, maar die zien dan totaal verouderde informatie. Dat is ook weer treurig en werkt tégen me. Dus zet ik me over de weerstand heen. Baat het niet,  het schaadt ook niet.

Al die leuke dingen die ik doe zet ik er op. Ook de tekeningen. Will vind dat ik dat niet moet doen maar ik doe het toch. Ik weet niet of ik nu het benodigde 'succes' uitstraal, maar het ziet er wel 'bezig' en 'levenslustig' uit. Ze mogen voorlopig best op mijn profiel,

Geen opmerkingen: