donderdag 10 januari 2019

Gymnasiast

Mijn dameskoor is verhuisd van het Zimihc in de Bouwstraat naar het Utrechts Stedelijk Gymnasium aan de IBB-laan in Utrecht Oost. Zo zeggen ze dat hier. IBB staat voor Ina Boudier-Bakkerlaan. In dat gymnasium huren we vanaf nu het Muzieklokaal. Dat stukje stad Abstede achter de Abstederdijk ken ik helemaal niet. Ooit heb ik er bij een verjaardag een rondleiding gehad. Zoals bijna overal in Utrecht is het ook daar een onbegrijpelijke wirwar van straatjes. 

Vanuit mijn wijk Zuilen voert de kortste route er naar toe door de wirwar van de Utrechtse binnenstad. Ik vind dat geen fijne fietsroute. Er is een alternatief: immer gerade aus langs de Straatweg en de Catharijnesingel. Maar die route is - als je Google mag geloven - één minuut langer. Bobby vindt het beláchelijk om die rechte route te verkiezen boven het gezigzag. Maar de rechte route voert wel langs een goed verlicht en glad geasfalteerd fietspad. Volgens Google is het 20 minuten fietsen. Die rekenen denk ik de e-bike. Ik kar echt door, maar doe precies 30 minuten over de kortste route.

Het Utrechts Stedelijk gymnasium is een heel modern schots en scheef gebouw. Volgens een van de koorleden die kinderen op de school heeft is het gebouwd als VMBO-school en waren ouders en leerkrachten ontstemd over de keuze voor dit gebouw. Het zou niet statig genoeg zijn voor een gymnasium. Geen gymnasiale uitstraling hebben.

De terugweg voert over de Nachtegaalstraat vanwege het gezellig samenzijn in Proeflokaal De Zes Vaatjes. Dat is ook niet om. Ineens krijgt mijn inburgering in Utrecht een enorme boost.

Geen opmerkingen: