zaterdag 19 januari 2019

Utrecht van boven

Dat ik hier te U. meer en meer thuis ben moge blijken uit mijn interesse voor boekjes als De bovenkant van Utrecht met foto’s van Karel Tomeï. Wat een Aha-Erlebnisse beleef ik er nu aan. Het zijn foto’s van de stad en de provincie Utrecht vanuit de lucht. Het is een boekje uit 2006. De foto’s van de omgeving van het Centraal Station zijn niet meer actueel, en waarschijnlijk die rond de wijk Leidsche Rijn ook niet, maar verder is er inmiddels voor mij veel herkenbaars. 

Al dat wandelen en fietsen - eerst alleen in Zuilen maar nu in Groot-Utrecht - levert op dat je je meer en meer nestelt in de omgeving. De uitgestrekte veen- en poldergebieden rond Maarsseveen en Westbroek, de bossen bij Lage Vuursche, de rivier bij Vianen IJsselstein, de heide bij Zeist. Leersum (het Leersumse Veld) vind ik nog wat ver, maar dat schijnt ook zo mooi te zijn. Ook de plaatjes van de compacte binnenstad vind ik steeds leuker worden.

Geen opmerkingen: