maandag 7 januari 2019

Meepiepen met Bach


We gaan naar de Bachcantates. Dat is eens per maand in de Geertekerk in Utrecht. Een traditie die al 50 jaar bestaat. Er is een koor, een orkest en wat solisten.  Het koor is elke keer anders van samenstelling. je kan in principe meedoen maar dan moet je wel hoog niveau hebben. En een heel weekend oefenen. Ooit was ik er wel eens bij en meldde ik me aan voor het oefenen, maar ik beleefde er minder aan dan ik hoopte. En het niveau van het maandelijkse koor was mij te hoog. Je wordt geacht vóór de repetities je partij al te kennen.

Vanavond voeren ze Cantate 123 uit: ‘Liebster Immanuel, Herzog der Frommen’ geschreven in 1625.  Eerst oefenen 'we' (koor en publiek)  het slotkoraal  'Drum fahrt nur immerhin' oefenen. dat valt waratje niet mee want de dirigent geeft de begintoon niet aan. Dus bijna niemand zingt mee. Ik piep maar met de sopranen mee, alleen die lijn kan ik eruit halen.

Het slotkoraal: 'Drum fahrt nur immerhin':

Geen opmerkingen: