zaterdag 29 januari 2022

De tekeningen

Indachtig de woorden van de oude Folkert Haanstra dat alles wat je zoekt uiteindelijk in je eigen tuin te vinden is (ik neem aan dat hij tekenonderwerpen bedoelde) ga ik op zoek naar een plaatje van de toverhazelaar. Want die heb ik (nog) niet in mijn tuin staan, maar dat zou zomaar eens kunnen gebeuren. Welke tuin dan ook. 

Door diverse gesprekken de laatste weken met mensen over mijn tekeningen word ik me meer bewust van de zeggingskracht ervan. Neef Rick meent met klem dat ik mijn talent te gelde moet maken, maar ik zeg dat ik geen behoefte meer heb aan een race om erkenning in de vorm van leuren langs galeries en dergelijke. Dat ik gelukkig word van het maken en posten op diverse plekken. En af en toe íets verkopen. ‘Je bent veel te bescheiden’, vindt hij.

Maar nu reageert ene Yvonne op Iedere-Dag-Een-Tekening op deze toverhazelaar met ‘Wauw Lucie!!!!’ Dat vind ik dan mooi.

Geen opmerkingen: