vrijdag 7 januari 2022

Stoemp

Eerst maak ik mijn jaarbrief aan de Neven&Nichten af. Heb ik daar al over verteld? De Neven&Nichten van Vati's zijde sturen elkaar nu jaarlijks rond Oud&Nieuw een samenvatting van hun leven van het afgelopen jaar. Heel leuk. Maar om zelf te schrijven vind ik het merk ik steeds niet makkelijk, onder andere vanwege het gevoel dat ik niets te vertellen heb. Geen levensbedreigende ziekten, geen kinderen, kleinkinderen en 25-jarige huwelijken, geen verbouwingen en verhuizingen. Mijn dingetjes. Zij hebben natuurlijk ook hun dingetjes, maar zij schrijven over de Grote Dingen. Ik verman mijzelf en vertel welgemoed over de kleine dingen, de levenskunst, en ook over over ons sinds dit jaar glutenvrije en koolhydraatarme dieet.

Dus daarna: wat zullen we eten? Het wordt kabeljauw met pesto-korst en broccoli stamp. het is een beetje een Belgisch recept waardoor er al doende allerlei vraagstukken optreden, maar die heb ik creatief opgelost. De gestampte broccoli noemen ze stoemp. Ik heb er toch ook een paar aardappelen door gedaan. De 'pesto-korst' komt na de kop verder niet terug in het recept, die heb ik gefabriekt met een potje pesto en twee handjes gestampte pijnboompitten. Het is erg gezond en lekker. 

https://www.okokorecepten.nl/recept/vis/kabeljauw/kabeljauw-pestokorst-broccoli


Geen opmerkingen: