zaterdag 15 januari 2022

Kapsalon met pastinaak frietjes

Tijd voor een echte vrijdagavondhap. Vroeger gingen we wel eens naar de Griek op vrijdagavond. Lekker veel gyros eten of lamskoteletten, patat en sla, met knoflooksaus. Maar nu kan dat allemaal niet vanwege de corona en de gluten en de keto, dus maak ik het gewoon thuis.

De frietjes gaan eerst een half uurtje in de oven, behalve de pastinaak snijd ik ook één aardappel mee in reepjes. De kipshoarma kruid ik zelf met kaneel, komijn, cayenne, peper en zout. (Ik neem aan dat het met vegetarische 'kipstuckjes' ook lekker is, maar ik weet nog steeds niet zeker of kipstuckjes glutenvrij zijn. 'Mogelijk sporen van gluten' staat erop. Volgens Bobby is dat alleen een disclaimer en mag dat.) De knoflooksaus maak ik met yoghurt, mayonaise en knoflook. Alles op een fris bedje van ijsbergsla, komkommer en tomaat. En géén retzina. O wat gezond.

Mmm wat ruikt het lekker, roept Bobby regelmatig. En: O wat heerlijk. Zo wil je de vrijdagavond hebben.

Recept:

Geen opmerkingen: