zondag 23 januari 2022

Zoddenpad

Al heel lang heb ik niet met Peeq gelopen. Het werk in de avonden, de weekendrelatie, het lukt haar maar niet een gaatje in de agenda te vinden. Maar vandaag gaan ‘haar’ Joost en ‘mijn’ Bobby met de kettingzaag bomen zagen in Oyen en kan Peeq met mij op stap. 

We doen het Klompenpad Het Zoddenpad, te beginnen bij het Bert Bos Pad in Westbroek. Het is 15 km en het laatste stuk gaat door zompige velden achter Tienhoven. Het klinkt niet meteen mooi, ‘zompige zodden’, maar het is daar zo mooi en prachtig. Woest en ledig. Als er zwanen en ganzen overvliegen hoor je die zwiepende vleugels. 

De avond valt alleen eerder dan we dachten. We zijn te laat vertrokken. Het wordt al met al een echt avontuur: in het halfduister in de blubber het asfalt weer vinden. We moeten over tientallen hekken klimmen met steeds verstijfdere benen. ‘Ik ben 64!’ roep ik steeds. Maar we redden het. 

Geen opmerkingen: