donderdag 6 januari 2022

Tuin 160

Na een maand radiostilte mail ik de secretaris van het volkstuinencomplex maar weer eens. Begin december had ik gezegd dat ik enigszins knarsetandend akkoord ging met de overnamekosten voor de koelkast en de gevelkachel, beide op butagas, maar dat ik het toch raar vond dat ik gedwongen dingen over te nemen die ik eigenlijk niet wil. Enfin. Daarna hoorde ik niets meer. Ik heb geen telefoonnummer. 

Nu krijg ik wel antwoord. Het huisje is helemaal leeg schrijft ze nu. Er stonden nog kastjes en een bankje en een tafel en een gasstel en een houtkachel buiten, die je niet mocht gebruiken. Hm. Heb ik nu spijt?

Zaterdag kan ik de sleutel halen. 

Bij de bibliotheek heb ik het nieuwe boek van Hendrik Groen over de wederwaardigheden van een weduwe op een volkstuinencomplex gereserveerd. Eigenlijk past alles wat ik tot nu toe meemaak onder alle vooroordelen. 

Geen opmerkingen: