maandag 24 januari 2022

Gesneden spruitjes

Kun je niet een map aanleggen met lekkere recepten, vraagt Bobby. Hij werkt met kookboeken en zet een cijfer bij elk recept dat hij gemaakt heeft. (‘Welk cijfer geef je dit recept?’) Dan weet hij of het voor herhaling vatbaar is. 

Ik zoek als ik kookbeurt heb mijn recept online en soms zet ik een lekkere op mijn blog. Omdat ik hoor dat mensen ze  gaan koken. Als ik in mijn herinnering iets zoek om te maken voor gasten, dan kijk ik daar. Dit is een gewoon lekker doordeweeks recept, en ook nog eens ook koolhydraatarm en glutenvrij. Voor Bobby een paar aardappeltjes erbij.

Ik heb mij wel een creativiteit toegestaan: heb minder spekjes gedaan dan in het recept staat en ik heb er een rode paprika aan toegevoegd. Het aantal pijnboompitten mag ook wel wat minder. Maar verder erg lekker.

https://www.lowcarbchef.nl/recept/gesneden-spruitjes-met-bacon-ui-en-pijnboompitten

Geen opmerkingen: