woensdag 19 januari 2022

Gymfit

We hebben weer Gymfit, en de meeste dames zijn er. Bij het koor - dat ook weer mag - zijn er meer die nog even wachten. De oefeningen die we doen vanavond zijn op een vaste plek, we doen niet aan lopen en hollen. Het was begin december dat de gym stopte, dus het is wel weer even aanpoten. En toch word ik er blij van. Die Japanse ochtendgymnastiek Rajio Taiso van 3 minuten zou ik dagelijks moeten doen. 

Ik vertelde laatst over onze gymvereniging aan Ekfa die bewegingswetenschapper is en die op haar Hogeschool sportmensen, fysiotherapeuten en verpleegkundigen met elkaar probeert te laten communiceren. Dat schijnt niet mee te vallen, iedere beroepsgroep zit in zijn/haar eigen koker. Dat ik al een paar keer aan de huisarts in de wijk verteld heb over de gymclub in de wijk, of hij geen  mensen kan doorsturen. Lijkt me een heel goeie en eigenlijk nogal voor de hand liggende suggestie. Maar het komt niet aan/over. Ekfa zegt dat ze bij de opleiding voor sportdocenten nooit aan ouderen denken. En aan gymnastiekverenigingen. 

Geen opmerkingen: