zondag 23 januari 2022

Treinavontuur

Helemaal goed gepland heb ik het geloof ik niet, want morgen ga ik alwéér een lange wandeling maken. Ekfa had een NS-wandeling vanaf NS-station Zaandam Kogerveld getipt. Van  daar loop je naar Zaandijk|Zaanse Schans. Huh? Als ik het google blijk ik op station Amsterdam Sloterdijk  te moeten overstappen op een treintje richting Purmerend. Dat spoor herinner ik me nog wel uit de tijd dat ik in Amsterdam-Noord woonde en we omn Het Twiske heen fietsten. Het was zo'n spoorlijntje alsof het Noord Groningen was. Het gaat om de 'sprinter' (vroeger 'boemel' geheten)  van Leiden Centraal via Hoofddorp naar Hoorn. Hij stopt niet in Zaanstad zelf. Wat zou daar geschiedenis van dat lijntje zijn? En dan hebben we ook nog de overstap op Sloterdijk die maar liefst een halve kilometer bedraagt. Het wordt weer een heel avontuur,

Geen opmerkingen: