woensdag 26 januari 2022

Pijnpoli

Nu zit ik al voor de derde keer in de wachtkamer van de Pijnpoli van het OLVG-Oost. Te Amsterdam. Ik had het beloofd. Maar dat dat dan om 8 uur ‘s morgens moet! Om dat te halen moet ik om 6 uur opstaan, en om 7 uur de bus. Als alles op zijn voorspoedigst gaat ben ik in 55 minuten over. 

Het is wel leuk om in het ochtenddonker te reizen. Thuis fluit er een merel in de boom voor het huis, in het Oosterpark zitten een paar bomen vol schreeuwende vogels. Of dat spreeuwen zijn of halsbandparkieten kan ik zo in het duister niet zien. 

R. ondergaat een behandeling om hoofdpijn te bestrijden via het blokkeren van een zenuw in de nek. Het helpt nog niet echt, maar de dokter zei vorige week dat het effect 6 tot 8 weken kan duren. Zo’n behandeling van Nee-heb-je-ja-kun-je-krijgen. De behandeling inclusief uitrusten duurt circa een uur. En dan breng ik haar - zij een beetje hangend aan mijn arm - met de tram naar huis.

Geen opmerkingen: