zondag 19 april 2009

Cuba Car

Nieuw thema nu Bobby zijn rijbewijs heeft. Het toeren in het weekend krijgt ineens een nieuwe dimensie. Eerst wilde en mocht hij steeds rijden omdat iedereen er aan hechtte dat hij zijn rijbewijs haalde. Nu wil hij nog steeds steeds rijden omdat hij ervaring wil opdoen. 'Zal ik je chaufferen?'

Chaufferen? Heb ik ooit de indruk gewekt dat ik een chauffeur wens? Ik wil zélf rijden. Was dat nog niet opgevallen? Alleen als ik in slaap dreig te vallen wil ik graag dat iemand het even overneemt. Maar goed, ik gun het hem ook wel dat hij ervaring opdoet. Als ik maar niet in de rol Als-Hij-Maar-Gelukkig-Is ga schieten, waarschuw ik, want daar wordt een mens wrokkig van.

We rijden naar Bobby's zus & zwager, Bobby rijdt. Zijn siblings verkneukelen zich al bij voorbaat om deze onverwachte nieuwe fase in onze relatie: kibbelen in de auto. Over de rijstijl, de route, het inparkeren, de bandenspanning, het oliepeil, wie mag rijden...

Over een maand gaan we deo volente naar Cuba. Dan zit ik niet in de rol van autobezitter, realiseer ik me nu, en heb ik geen veto. Wat dan? Cuba-crisis?

Geen opmerkingen: