maandag 27 april 2009

Geroezemoes

Met dank aan Fokke & Sukke. Het Koninginnedaggeroezemoes is weer in alle hevigheid losgebarsten. Van het ene café met twee nachtelijke feesten met maximale geluidsoverlast heb ik een brief in de bus gehad, dat ze geluidsoverlast zullen plegen binnen de toegestane geluidsnormen, en dat ik van harte welkom ben, waarvoor dank. Bij het andere café mag ik de overlasttijden op het raam lezen.

Om mij geestelijk voor te bereiden lees ik vast de Verordeningen van de Gemeente. Op 29 april mogen de buitenpodia vanaf 12 uur worden opgebouwd en overlast bezorgen mag van 19 uur tot 01 uur. Op 30 april zelve mag er om 12 uur worden begonnen met de herrie en die mag duren tot en met 21 uur. Dus tegen 23 uur kan ik waarschijnlijk wel weer op huis aan, wadend door de dronken provincialen en meters plastic bierbekers.

De gracht zoemt al dat het een lieve lust is. Is iedereen al vrij dan? Het begon vrijdag al en wordt met de dag luider. Vannacht dronken de mensen zich vast in en schreeuwen daar veel bij. Je ziet al heel erg leuke rare t-shirts in de Kalverstraat hangen. Als ik de Elandsgracht maar kan verlaten naar een hutje op de hei vind ik Koninginnedag best leuk. Vroeger te Emmen deden wij onschuldig vertier als zaklopen, herinner ik mij nu. Zal de foto zoeken.

Geen opmerkingen: