maandag 6 april 2009

Eenvoudig doch voedzaam

Al enige weken heb ik geen receptje geplaatst. Ik kook nog wel, hoor. Mijn vondsten met eenvoudige doch voedzame recepten wil ik toch graag met de mensen blijven delen. Geen idee of iemand ze overneemt, maar 't zou kunnen. Dit weekend deed ik geheel vegetarisch. Een van de zoveelste goede voornemens.

Eerst gele paprikasoep met kidneybonen en koriander, erg lekker. Er zit aardappel in, die het heel voedzaam maakt. Kan volgens mij ook wel weggelaten worden. Ik heb ook minder kidneybonen toegevoegd dan voorgeschreven. Leuke verrassende kleur, dat knalgeel. En verrukkelijk altijd weer, die koriander. Een eitje, deze soep. Als men maar een staafmixer heeft.

Het andere recept is ook lekker en zeer eenvoudig: aubergine en tomaatjes in de oven. Ik doe er rijst bij in plaats van aardappelpuree. Beetje tricky of alles bij elkaar het wel vochtig genoeg is, maar dat gaat best.

Klik op de plaatjes en ze worden leesbaar.

Geen opmerkingen: