zondag 26 april 2009

Workmate

Eerder berichtte ik al over de aanschaf van divers gereedschap. De gang naar Gunther & Meuser, Praxis, Gamma, De Vijl en Hornbach. De waterpomptang herinner ik me. Een handzaag. De vijl, de rasp, de boor. Heb ik de aanschaf van de nieuwe gereedschapskisten wel beschreven? Want de aanwezige kist werd allengs te krap. Enfin. Heb je een Bahco? Een Passer? Een Lineaal? Een grotere Zaag? Binnenkort mag ik weer een nieuwe gereedschapskist, begrijp ik.

Dit weekend blijkt het behalve voor al die dingen die ik nog niet heb óók tijd voor de workmate. Naar de Praxis om mij te informeren over de workmate. Van Black & Dekker hebben ze workmates van 85 euro, 125 euro en 155 euro. Natuurlijk is die van 155 euri de beste met de meeste mogelijkheden. Maar we hoeven alleen maar een rookmelder-op-het-lichtnet (gemeenteverordening) ophangen en van een blokje resthout een rondje zagen raspen en vijlen.

Nou ja, alleen maar... ik zie ook wel dat het een heel gedoe is als het juiste gereedschap ontbreekt. Nu hebben we een workmate geleend. Waarvoor dank. Het zou me niet verbazen als Bobby me volgende week een workmate op mijn verjaardag geeft. Zijn nichtje Jeske zei toen hij mij vorig jaar een boor gegeven had: 'Oom Bobby! U weet hoe je een vrouw gelukkig maakt!'

'En heb je wel een waterpas?' vraagt Frances, die een beetje onder de vlekken zit vanwege de verbouwing. Groom is aan het stuken. Ze is heel trots op Groom, maar zelf is Groom niet helemaal tevreden. Er zit een bult in het stukwerk. Niet dat het Frances opvalt, die is voornamelijk trots en verheugd dat er wéér een werkje af is, maar Groom houdt telkens de waterpas er langs...

Geen opmerkingen: