dinsdag 16 januari 2018

Bijvangst


De dokter weet het ook niet. 'Suiker’ is het in elk geval niet, maar er is wel ‘bijvangst’ bij de bloedonderzoeken dat ik én een hoge bloeddruk heb en hoog cholesterol. Je wordt ouder Papa, geef het maar toe.

Nu heb ik pilletjes tegen de bloeddruk en mag ik met behulp van de site van het Voedingscentrum mijn gewoonten en voeding verbeteren. Ik eet al heel gezond, vind ik zelf, hoewel soms ook niet. 

Schoonzusje appt meelevend dat ik maar met een glaasje wijn en een dekentje om bij de kachel moet gaan zitten. ‘Ik mag geen wijn meer, geen dropjes en geen chocola! Geen kaas en geen snacks!’ ‘Nu heb ik echt medelijden met je!’ Ik ook, want ik heb ontzettend zin in een glaasje wijn, dropjes en chocola.

Bobby is een kies armer en ligt wat te kwijnen op de bank. Ik lees hem de voorschriften voor van het Voedingscentrum, a voor de bloeddruk en b voor de cholesterol, maar hij luistert niet echt. Verder is het best gezellig, stel ik vast.

Geen opmerkingen: