zaterdag 27 januari 2018

Moederliefde


Zus4 komt helemaal uit MeckPom aangereden om haar zoon die vijf maanden te Amsterdam studeerde terug te brengen naar Berlijn. Als dat geen moederliefde is. 

Voor ze naar Amsterdam doorrrijdt komt ze een nachtje bij ons logeren. ‘Bobby wil jij een potje koken’, vraag ik, ‘want ik heb het veel te druk’. ‘Wat denk je dat ze wil eten’, vraagt hij. ‘Ik denk Indonesisch’, zeg ik, want ik heb zelf enorme zin in Indonesisch. Hij begint helemaal te glimmen, want laatst heeft hij bij zijn moesje uit de schuur het oude petrolistel meegenomen. Eerst dacht ik had ik dat niet zou willen, weer wat oude zooi, maar ik streek met mijn hand over mijn hart. Schoonmama vindt het geweldig, dat er iets uit haar schuurtje naar ons huis gaat. Daar gaat hij nu Indonesisch suddervlees op sudderen. Rendang.

Er valt op ons normale gasfornuis namelijk niet te sudderen, daar komt veel te veel gas uit. Zelfs met twéé warmhoudplaatjes op de kleinste pit valt er niet te sudderen. 

En terwijl Bobby suddert nemen Zus4 en ik de zaken door, met name die van het Moederhart.

Geen opmerkingen: