woensdag 3 januari 2018

Around the world

Marg is weer thuis, gelukkig. Ze is wel wat zwakker dan voor de Kerst, en daarom nu heeft ze een bed in de woonkamer. Het bed is net een troon. Prinses op de erwt. Er liggen cadeautjes omheen: dit prachtige fotoboek met foto’s van het befaamde fotopersbureau Magnum is er een van. Dat kreeg ze zaterdags na Kerst van haar zus. Een ander is de dichtbundel Koerikoeloem van Tjitske Jansen die ik haar stuurde. 

Ze kan er allemaal zo van genieten. Around the World vanaf het bed. Zelfs geniet ze van haar per ongeluk te vele bezoek. Ik dacht dat ik vandaag de ‘mantelzorg’ was, maar ik blijk ‘bezoek’ te zijn. Vriendin H. is ‘mantelzorg’ en kookt. Dus eten we vandaag met ons vieren. En het is zo gezelllig. We hebben de meest wonderlijke onderwerpen, zoals pap en vla. We houden erg van custardvla zeggen we. Neen, niet van pudding, maar  vlá. Dun. En héél heet. Dat ga ik dus volgende keer voor haar koken.

Wat heerlijk dat het zo gezellig is, zeggen we. En laten we hopen dat het nog een lange tijd zo mag blijven.

Geen opmerkingen: